Kunden i fokus
Hos oss i Assistancekåren är kontakten mellan kunden och vår personal den
viktigaste komponenten för ett lyckat resultat. I våra kontakter med kunden vill vi ge
våra tjänster det mervärde som överträffar kundens förväntningar. Detta mervärde
skapas med hjälp av engagemang och lyhördhet.
Engagemang genom att:
- Vi sätter oss in i kundens situation för att snabbt kunna lösa kundens behov av
assistans. - Vår strävan är att varje kundkontakt eller genomfört uppdrag skall överträffa
kundens förväntningar.
Lyhördhet genom att:
- Ge realistisk och tydlig information om våra tjänster.
- Erbjuda våra kunder kostnadseffektiva lösningar.
- Leva upp till våra löften.
- Om vi skulle göra fel, snabbt korrigera detta.
Nytänkande genom att:
- Utveckla oss genom kvalitetsprogram för ständig förbättring.
- Ser till att varje kontakt innebär en positiv problemlösning för kunden.
Vi lever upp till vår kundpolicy genom att:
- Skapa ett långsiktigt förtroende hos våra kunder.
- Beroende på kundens behov och uppdragens omfattning och karaktär skapa
oss en ”bild” av uppdraget innan vi börjar planera och utföra arbetet. - Genomföra uppdrag med fokus på att göra ”rätt från början”.
- Efter avslutade uppdrag göra utvärderingar av kundens upplevelser för att
säkerställa vår egen kvalitet.